woensdag 29 januari 2014

De dood en het meisje

Ik ging samen met mijn nicht een voordracht bijwonen van Dimitri Verhulst. De affiche beloofde een voordracht van een verhaallijn uit verhulsts jongste werk: De laatkomer, en dit ondersteund door het Ensor-strijkkwartet.
De voordracht handelde echter over materiaal voor zijn nieuwste boek-in-de-maak.
Onderwerp: instellingskinderen, niemand houdt van hen, ze houden enkel van elkaar.

Ik had nog nooit dergelijke voordrachten bijgewoond, maar heb altijd enorm gehouden van luisteren naar verhalen. Ik ben geprikkeld om meer van deze voordrachten te gaan bijwonen!

Het strijkkwartet, bestaande uit twee violisten, een altviolist en een cellist, speelden het befaamde stuk van Schubert: Der Tod und das Mädchen. Ze speelden telkens een intermezzo tussen de delen ven het verhaal. Telkens afwisseling tussen woord en muziek.
Ik had eerder verwacht dat de muziek het verhaal zou ondersteunen, maar dit werd enkel tijdens de laatste vijf minuten van de voorstelling verwezenlijkt.

Om de voorstelling samen te vatten: sober, krachtig, humor, ontspanning.

Ik kijk alvast enorm uit naar de release van Dimitri Verhulsts nieuwste boek!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten