zaterdag 11 januari 2014

Vans "off the wall" music night 2013

15 november

Dit moet je even weten: als er ergens een optreden is in Belgiƫ van een grave band, dan is onze vriendengroep altijd van de partij.

Zo geschiedde ook dit evenement: Vans "off the wall" music night 2013. 
De line-up gaf ons Like moths to flames, Memphis may fire, We came as romans en Parkway Drive.
't Is voor de laatste groep dat we afzakten naar de waagnatie aan de Antwerpse scheldekaai.

Hoewel ik Parkway Drive al meermaals aan het werk zag op verschillende optredens (groezrock, graspop, cd release party lintfabriek) viel het me meteen op dat er heel weinig publiek aanwezig was. In tegenstelling tot andere optredens kon ik vrijwel helemaal vooraan staan.

Ervaring leert me dat de kleinste optredens vaak de graafste zijn en dit optreden bevestigde dit eens te meer.
Parkway Drive heeft mij nog nooit teleurgesteld in zijn optredens, want ze spelen steeds met diezelfde power en zetten het publiek echt on fire.

Wat maakt Parkway Drive nu zo fantastisch?
Serieus slagwerk, ongeloofelijke gitaarrifs en toch nog melodisch en krachtig klinken. Vocaal gezien: screaming en grunting is zeer krachtig indien goed uitgevoerd, wat in dit geval zeker van toepassing is. Ook de teksten zijn zeer rakend, met prachtige beeldspraak in. Maar wat een lied van PWD tot een killer hit maakt zijn de beenharde beatdowns!

Eigenlijk, waarom zou ik dit zelf uitleggen?

Hear for yourself.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten