zondag 12 januari 2014

the books i've been sleeping with lately

Bij mij krijgt een boek het voorrecht om mijn bedgenoot te zijn. Geef toe, net voor het slapengaan is dé uitgelezen moment om een boek open te slaan en te lezen. Helaas heb ik niet zoveel boeken gelezen dit semester.
De laatkomer - Dimitri Verhulst.

Geniaal! In alle eenvoud, geniaal! 
Een verhaal over een man die op eigenwijze manier tegen de maatschappij ingaat door z'n eigen dementie te acteren. Het gaat zo ver dat hij in een rustoord beland, compleet bij zinnen.
Sommige passages zijn zo beeldend beschreven dat je een film in je hoofd begint af te spelen. Fantastisch hoe een juiste woordkeuze in de juiste zin je zo'n lachbui kan doen krijgen. 
Het boekje leest als een trein. (Best grappig als je bedenkt dat ik meer dan de helft van het ding op de trein las...)
Het boek stelt op humoristische wijze toch een sleutelmoment in het leven aan de kaak.

Inferno - Dan Brown.

Noem mij een Dan Brown-o-fiel, maar ik ben gewoon VERLIEFD op zijn werk.
Na De delta deceptie, De Da Vinci-code, Het verloren symbool en Het Bernini-mysterie was ik toch weer vol verwachting over zijn nieuwste werk: Inferno. 
Het verhaal handelt over een van de hotste topics van deze tijd: overbevolking.
Toen ik begon te lezen bleek het opnieuw een pageturner van formaat, ik kon het boek niet wegleggen omdat ik steeds meer geïterigeerd werd door het verhaal.
Het uiteindelijke plot kwam echt als een verrassing, net omdat het zo mogelijk en realistisch zou kunnen zijn.
Benieuwd? Ge moest hem al aant lezen zijn, verdorie!

Het diner - Herman Koch.

Een verhaal over twee koppels die samen dineren. Waar praat je zoal over? Werk, vrije tijd en ... de kinderen. Laat dit nu net een heel mysterieuze bijklank hebben. 
Het verhaal laat je niet los, omdat je wil weten welke sluieren er hangt over de vriendschap tussen de kinderen van beide stellen. 
Ik heb dit boek graag gelezen omdat ik wel hou van mysterieuze verhalen, zelf uitzoeken wat er gebeurd zou kunnen zijn, ...
Als je een spannend verhaal wil lezen, moet je deze zeker ter hand nemen.
(Binnenkort de film! Benieuwd! )

Geen opmerkingen:

Een reactie posten