zaterdag 18 januari 2014

Dworp - dagboek - woensdag 15 januari 2014

Voorbereidingsdag voor de MUZO-dag in de lagere school in Dworp.

Door middel van kaartjes werd bepaald wie in welke school terecht kwam. Aan de hand van duplo-blokjes werden we verdeeld in subgroepen: workshop onderbouw, workshop bovenbouw en coördinatie.

Het lot wou dat ik in het coördinatieteam voor de gemeenteschool in Dworp werd onderverdeeld. Onze taak bestond erin om een leuk instap- en slotmoment te creëren, de doorschuif te verzorgen, de lokalen toe te kennen aan de verschillende groepen, tijdsbewaker te zijn en te zorgen voor een leuk filmpje op het eind van de dag.
Ook het contact verzorgen met de school was een deel van onze taak.


Nu besef ik pas hoeveel organisatorisch talent er nodig is om een groter project goed op poten te zetten. Hoe belangrijk communicatie is binnen een team, en ook hoeveel moeite het kost om iedereen op dezelfde golflengte te krijgen.

Namiddagactiviteit. 
Het HULK-spel was wel geniaal, het eindresultaat, tiramisu, was minder geniaal :D


Avondactiviteit: De grote MUquiZO.
Elke ronde stelde onze kennis op de proef uit verschillende muzische domeinen. Ook onze zintuigen werden op de proef gesteld!
Musicals, schilders en dansstijlen herkennen, begintunes van televisieprogramma's beluisteren, voelen met je voeten, ruiken, 'het geluid', 3D-visie oefenen, rappen: het kwam allemaal aan bod.

Onze groepsnaam luidde: rocket power. (rocket als verwijzing naar de maanlanding, power, als deel van flower power, een belangrijke toonaangevende stijl uit de sixties.)
Winnen deden we niet, maar we waren zeer tevreden met onze derde plaats in de ranking !



Geen opmerkingen:

Een reactie posten