zaterdag 18 januari 2014

Muzische groei

Hoe heb ik tijdens dit semester gewerkt aan de muzische doelen:

Op een actieve manier participeren aan het culturele leven.
- Theaterbezoek Sémélé, waarbij ik mijn grenzen verlegde wat betreft culturele interesse.
- Theaterbezoek Rosie en Moussa, waarbij ik opnieuw ontdekte waarom ik zo graag naar theater ga! ( Op de planning staat alweer een nieuw theater gepland: Repelsteel door FroeFroe! )
Optredens !

Ik ben weer helemaal geprikkeld om meer theater te gaan bekijken en er ook tijd voor vrij te maken. Ik vind dit een positief punt voor mezelf. 

Vakspecifieke werkvormen op een geïntegreerde wijze toepassen.
- Schrijfdans in thema bij schriftlessen. (heksen en tovenaars, ridder en kastelen.)
- Verkleden als draak tijdens themaweek 'ridders en kastelen'.
- bekpop van een draak bij wiskundelessen: vergelijkingen.
- Kring inkleden in het weekthema: heksen en tovenaars: het heksenhol.
- Praatpop 'spinnekop' bij vertelmoment in het eerste leerjaar.
- Spel: 'Wie woont er op de burcht?' - WERO eerste leerjaar.

De mentor was zeer positief over deze punten. Ik vond het zelf ook heel fijn om te maken en te doen, omdat ik voelde dat het ook werkte bij de kinderen.

Werken aan een muzisch aanbod vanuit een zorgvuldig gekozen onderwerp, geïntegreerd en strevend naar diepgang.
- Zie eerder blogbericht: kamishibai in het eerste leerjaar.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten