woensdag 8 januari 2014

Grappen en grollen tijdens workshops


workshop MEDIA.
Een zelfgemaakt, gepersonalisserd pop art werk, gemaakt met  PopArtLite.
Een super gemakkelijke app die in enkele kliks een leuk pop art schilderij maakt voor jou!
Je kan zelf een foto maken of selecteren uit je bestanden, je kan zelf de kleurencombinaties wijzigen,...

Verder werkten we nog met de app songify. Je spreekt een zin in, en songify maakt er een hippe rapsong van! (Dit is zeker een aanrader! ik heb hem die avond nog uitgeprobeerd met mijn jongere broer ;) )

Ook leerden we vanalles over digitale decors. Omdat we dit bij ons toonmoment voor het examen MUZO in het tweede jaar al hadden gebruikt, was dit voor mij niets nieuws onder de zon.

workshop BEELD. 

Hele leuke opdrachten i.v.m. kledij ontwerpen! We werkten met allerlei verschillende materialen en hiervan moesten we allerhande kledingstukken en accesoires maken. Dit zorgde soms voor hilarische resultaten !

Model: Melina
Model: Michelle
 Ook de activiteit waarbij we telkens iets schilderden en doorschoven om verder te werken op andermans werk, was zeer fijn! Zeker voor kinderen die niet zo zelfzeker zijn of niet zo mooi tekenen is dit een ideale oefening.

workshop MUZIEK.

De typische sixties muziek die gebruikt werd was heel fijn, zeker ook omdat er een nederlandstalig nummer bij was. Nadat we een stoet hadden gemaakt op het lied: 'het land van maas en waal' van Boudewijn de Groot, maakten we onze eigen stoet met muziek erbij. We zongen zelf het liedje 'so happy together' van the Beatles, leerden enkele akkoorden gitaar, deden een muzikaal opdrachtenspelletje, schreven een muzikaal pad en legden de structuur van een lied met bloemetjes. Eerlijk toegegeven, ik ehb toch altijd een beetje schrik vaan muzieklessen, aangezien muziek echt niet mijn dada is, maar ik heb erg genoten van deze workshop!

workshop DRAMA.

Ik weet van mezelf dat ik geen haantje de voorste ben en dat ik eigenlijk niet zo graag in de schijnwerpers sta, daarom vind ik drama ook vaak een beetje scary, als je alleen voor de groep iets moet voordoen. Toch was deze workshop echt fantastisch, door de geleidelijke aanpak en de leuke groepsopdrachten zoals: zoek de mol, liegspelletjes, klapspelletjes, elkaar een boodschap geven zonder woorden, decors bouwen,... werd deze workshop voor mij echt een succes!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten