zaterdag 11 januari 2014

Rosie en Moussa, de brief van papa

11/02/2014

Ik ben de theatervoorstelling: 'Rosie en Moussa, de brief van papa' gaan bekijken in het CC Ter Dilft in Bornem.

Het verhaal gaat over Rosie, die ontdekt dat haar papa niet in een ver ver land woont, zoals haar mama haar vertelde, maar in de gevangenis zit aan de andere kant van de stad. Op een dag krijgt ze een brief van haar papa, waarin hij haar vraagt om hem te komen bezoeken. Samen met Moussa, haar beste vriend, besluit ze om haar papa te gaan opzoeken.
De voorstelling duurde een uurtje, maar je werd onmiddelijk meegevoerd naar de woonkamer van Rosie, waar ze vertelt over haar papa. Live muziek ondersteunde de sfeer in de gesproken tekst. Ook verklankten deze de geluiden uit de stad, de tikkende klok... 

Ik vond het een heel mooi toneelstuk dat ook goed kan aansluiten bij verschillende onderwerpen die kunnen besproken worden in de les en is zeker een aanrader voor kinderen die met dezelfde, of met soortgelijke problematiek te maken hebben.

Ik vind het zelf heel leuk om naar theater te gaan kijken en eigenlijk benijd ik dan vaak de kunde van de spelers. Ik wou dat ik ook zo'n knappe voorstellingen kon spelen of schrijven.



Afsluiten wil ik doen met een gedachtenkronkel uit het hoofd van Rosie. Een gedachte die ze zich maakt wanneer ze denkt over de relatie tussen haar mama en haar papa. Een zin die ik zo mooi vind dat ik ze wil opschrijven in het centrum van mijn brein, om nooit te vergeten.

Liefde is als een dun laagje sneeuw in het midden van de lente.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten